torsdag 30 juli 2020

Masstillverkning, igen.

En dag av sol och vind, skönt! Visserligen kom det utlovade kvällsregnet redan vid 16-tiden men vad gör det? Tvätten kan vi torka på vinden.

Idag var det masstillverkning på schemat igen. Snedsträvorna till tvättrummets takstolar samt kilar till desamma. Kilarna är mitt jobb, så enkelt att jag gör alldeles för många. De räcker även till garaget och lite till. Så kan det gå när man får flyt! Och inte räknar... Nåja, det är ju semester ändå och huvudet har också ledigt.

Maken sågade till snedsträvorna. Han gör den översta vinkeln men låter strävan vara lite för lång så vi kan mäta in den ordentligt när takstolarna monteras. Vi har mätt och prövat, satt upp strävor på plats för att kolla vinklar och längder.
Jag började även med syllen till garaget. Där blir det lite knöligt då tältet står i vägen för takstolar, hammarband och överliggare. Nåja, vi förbereder vad vi kan och lägger in i salen, där vill jag inte stå och såga eftersom jag inte vill få ner sågspån och annat bös i grunden.
Som synes är även kilarna fastskruvade i takstolen, bara hoppas att de är åt rätt håll den här gången!
Nu är det bara att vänta på förstärkning av starka barn till helgen så vi får dem på plats.
Själv kunde jag dra mig undan regnet och ägna mig åt schemaläggning, kom på en lösning på mitt problem när jag inte kunde somna i går. Himla bra. Och som vanligt äter vi sen middag, våra arbetstider är inte riktigt som andras helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar