onsdag 22 juli 2020

Ishavsvindar

Vädret alltså...
Sol, regn, blåst, sol, regn, blåst, repetera...
De två yngre på golfbanan slapp regnet, tur för dem. Vi två som bygger fick alla typer av väder. Regn är väl okej men ishavsvindar kan jag klara mig utan. Tydligen har vårt område den kallaste juli sedan 1965, och det känns. Nåja, när vi bygger spelar temperaturen inte så stor roll.

Så vad ha vi gjort idag? Takstolar. Alla takstolarna till salen är redo att sättas upp. Vi ska bara borra hål för gängstaven i nock innan vi sätter upp dem.

Maken har sågat halvt-i-halvt och tagit ur för snedsträvor.

Jag har ägnat mig åt masstillverkning av kilar att fästa i takstolarna för att stå mot hammarbandet och sonen (efter golfspel) har skruvat fast dem.


Vi har som sagt svettats och frusit, blivit blöta och fått hänga oss i tältet för att förhindra att det flyger iväg. Sonen har fått klättra på höga ställningen, gått på muren och hålla i mallen för takstolarna.
Jag står stadigt på marken och maken byter skruvar till snyggare skruvskallar där det kommer att vara synligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar