onsdag 29 juli 2020

Det snöar i alla fall inte

Nä, snö det har vi inte fått. Men sol, regn och ishavsvindar om vartannat. Vid lunchen frös jag så mycket att det blev soppa att värma oss med. Höstväder, brr...
Efter 3,5 veckors semester känner jag att jag äntligen varvat ner. Jag är vaken en bra bit in på natten och sover gott på morgonen. Min biologiska klocka brukar vara att sova mellan 02 och 10, dit är jag inte än och tänkte heller inte komma dit. Om en vecka börjar jag jobba igen och då är det åter tidiga morgnar som gäller.
Maken är morgontidig och hade satt fast de sista strävorna i salen innan jag pallrade mig ut till bygget, som vanligt med en kopp förmiddagskaffe till byggmästaren som muta.

Nu är det råspånten på taket som är nästa mål men då ska tvättrum och garage vara färdiga för det med.
Apropå tvättrum så är nu alla golvbjälkar vi kan sätta dit på plats, resten får vänta till stämp och ställning inte står i vägen.

Det blev masstillverkning av takstolar till tvättrummet på eftermiddagen. Fem takstolar ska dit vilket innebär 10 stolpar som ska sågas till, ta ut för strävor och halv-i-halvt.


Här kan jag vara till lite hjälp med att bära fram (de är tunga och jag är svag), vända, vrida och lyfta upp och ner. Maken sågar, han är bättre på den än vad jag är.
Kapklingor och tigersåg får jobba hårt.
Högen med stolpar minskar med dagarna som går, måtte vi ha räknat rätt! Så här såg det ut vid leverans:
 Och så här ser det ut nu:
Det är många kilo som har förflyttats.

När vi röjer undan i salen så är den ganska häftig. Det blir bra det här!

I morgon hoppas vi som alltid på bättre väder, jag vägrar ta på mig långbyxor i juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar