lördag 25 juli 2015

2 veckor eller en månad?

Två veckor in i bygget, eller är det en månad? Grunden och muren kom ju på plats efter midsommar. Efter en paus kom byggandet igång för drygt två veckor sedan. Nog har det hänt en del?
Idag kom panelen på gavlarna på plats, ja inte den 220mm breda alltså, den vi väntar på så streckkoden består. Jag ver hur man gör QR-koder men streckkoder är en nyhet. Nån som har en avläsarapp? Specialbeställningar som 220 mm panel under industrisemestern var ju inte helt genomtänkt, undrar när sågen öppnar igen?




Isolering är ett nödvändigt ont. Eländigt att jobba med! Jag går inte i närheten för då hamnar vi på akuten i värsta astmaanfallet, och det ska vi undvika. Inte för att jag har något emot akuten i Västerås, men kan man undvika den så är det ju praktiskt.
Jörgen och Eje får den äran istället, och nu är den tjocka delen av isoleringen i taket på plats. Äntligen!



Regnet öser ner, skönt att taket är tätt och det går att jobba inomhus. Jag försöker grilla en hel bit karré, går ju så där kan jag meddela. Hoppas på middag före midnatt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar