onsdag 24 juli 2019

Styrketräning

I morgon kommer jag ha träningsvärk. Lika bra att ställa in sig på det.
Vi har burit sulblock, lecablock till grundsulan. 1700 kg tillsammans, jag och maken. Han har nog lyft minst 2/3 av det, kanske 3/4. Jag resten. Det räcker!

Så i morgon återstår 2300 kg. Heja mig! Styrketräning har nog varit den enda idrott jag tyckt varit roligt, så det är väl bara att bita ihop, ta fram pannbenet och köra.

Sommarens hittills varmaste dag var det också. Även om vi försökte jobba i skuggan så flyttade den på sig snabbare än oss, alltså stod vi i värsta solgasset. När det var som varmast runt lunch drog maken till skogs en stund medan jag kröp in i svalaste rummet för att vila lite. Visserligen hade jag haft en sen morgon ut men det ska tvättas och diskas även om solen lyser där ute. Soltrötta småtroll var det också, lite bassängbad, en sväng till stranden och sen inne i skuggan med påslagna fläktar fick bli dagens melodi.

Maken och jag bestämde oss för att köra det sena arbetspasset och utnyttja kvällssvalkan. Så nu sitter vi här vid 21-tiden och planerar rester till middag. Eftermiddagens förstärkta fika blev förutom kaffe och en bulle, ett glas resorb vätskeersättning. Det for nog bli ett till i kväll.

Nu ligger i alla fall 21 meter sulblock på plats, avvägda och klara.

Tack och lov för att vi fick låna den roterande lasern av vår grävare.
Jag har hållit i linjalen medan maken passade in stenarna. Det innebär att jag haft den lilla avläsaren som piper något infernaliskt intill örat. Hade jag inte tinnitus tidigare så hade jag garanterat fått det nu.

1495 kg sten på rätt plats. I morgon ska 33 meter på plats, 2450 kg. Men först ska 2300 kg av det bäras från lagringsplatsen till gropen för bygget. Hej träningsvärk!

Ett litet bi vilade sig på en av våra stolar.

En geting sökte skydd under min arm, det var inte lika trevligt. Så nu ståtar jag med ett vackert bett i gäddhänget, vad nu det ska vara bra för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar