onsdag 7 augusti 2019

Arbetsledaren checkar ut

I morse var det så dags för mig att överge bygget och åka tillbaka till civilisationen. Maken stannar några dagar till (jag åker tillbaka till helgen), den yngre familjen likaså.
Tydligen börjar arbetspasset något tidigare när jag inte är på plats. Kl 10 var första blandningen murbruk klar och det var bara att sätta igång. En omgång murblock på två väggar mot garaget kom på plats före lunch.

De bakre väggen samt mellanväggen är en halvsten högre än den främre samt den mot verkstan, här ska vi fylla grunden och gjuta ett golv mot den bakre muren och ovanpå den främre. Den delen ska bli ett garage med hög bärighet för stora bilar och/eller traktorer.

Den andra delen av grunden som i går täcktes av passblock (59x29x9 cm) fick i dag ett stående halvblock (59x9x19cm) mot ytterkanten.

Den stående stenen ska skydda golvbjälkarna som ska stå på den liggande passbiten. Marken är så hög på ena sidan vilket gör att vi vill skydda bjälklaget på alla vis.

Även fundamenten till bärlinan i mitten vägdes av och ett helblock murades fast. I morgon blir det en passbit på den också.

Bara för att markera att de sköter sig när jag inte är där fick jag en bild på att allt är i våg.
Ingen har dock talat om vilken del som är det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar