söndag 24 april 2022

Ja det är vååren, ja det är våååren.. 🎶 Atcho!

Himmel, så jag nyser! Sälgen blommar för fullt och det flaggas för björken redan. Hur ska den här våren gå?

Vi laserar för fullt. Loftets balkar fick sig en omgång. 


Maken jobbar hårt för att komma in i alla skrymslen och vrår. Inte lätt när man är lång och inte så vig som i unga år.

Jag laserar panel som maken spikar upp. 



Det var riktigt kallt ute med ishavsvindar vilket gjorde att det var ganska kallt i salen också så lasyren torkade långsamt. Svarta handskar var ingen bra idé att ha på sig, det var bara att kasta en bräda med svarta fingeravtryck. Nåja, spillet har varit minimalt hittills så det var inget att gråta över. 

Toadörren fick ett andra laget färg så nästa vecka kan vi montera handtag och lås. 

På vägen till stugan i fredags plockade vi upp några skåpstommar från ”det stora varuhuset”. Visst är det praktiskt med click&collect? Jag betalar gärna 49kr för att slippa gå in och riskera att komma ut med servetter, värmeljus och annat jag inte behöver. Skåpstommarna måste upp innan vi ser var panelen ska vara på den väggen så medan jag laserade panel skruvade maken skåp.
Så kort helgen känns bara för att vi kommer upp på fredagkvällen. När vi åker på torsdagskvällen och jobbar på distans på fredagen så känns det som om helgen är mycket längre. Underligt det där, för vi båda sitter ganska sent på fredag eftermiddag/kväll så vi tar ju inte tidig helg direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar