söndag 13 mars 2022

Fikapaus i vårsolen

Nu känns det som om våren är på väg. Temperaturen varierar mellan -8-9° på natten och +8-10° på dagen. Solen vräker ner och jag letar vårtecken men marken är fortfarande hårdfrusen. Snön smälter men lämnar is i fläckar på gräsmattan. I skuggan är det fortfarande is och snö och några gångvägar är livsfarliga isbanor.

Lördagens fikapaus tog vi i vårsolen inomhus i bygget. Den här årstiden njuter jag av att ha solen i ögonen, någon som jag annars ogillar starkt. 

Maken har lagt första lagret isolering i taken på loftet. Den är 45mm tjock och ska självklart kompletteras med två lager till, precis som i kallsalen. Men det känns bra att hela salen/loftet är isolerat om än delvis. 

Maken får som vanligt en rejäl steppövning när han går upp och ner för stegen.

Så fort temperaturen tillåter river vi den temporära väggen till höger om stegen i bild för där ska trappen byggas

Nu är även jag igång med arbete, jag har grundat och spacklat dörren till toaletten.

Vi måste köpa mer grå färg till dörr och foder till nästa helg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar