tisdag 6 juni 2017

Vi fortsätter bygga

Långhelg igen. Förra helgen byggde vi kök hos Kalle, den här blev det altanbyggande på Bråten.
När vi kom upp var kastanjen borta. Trist men otrolig så ljust det blev! Nu väntar vi på väggbyggarna som lär komma vilken dag som helst.

Gräsmattan var återigen full av virke, denna gången tryckt sådant. Först kom röjsågen fram för att slå gräset, sen gräsklipparen. Det växer fort nu och vi har ju inte varit uppe på en månad.
Lotta och Jörgen kom snabbt igång med sitt altanbyggande. De har en liten väckarklocka som sätter fart på sina föräldrar alldeles för tidigt och hinner betydligt längre än vad vi gamlingar gör som gärna njuter av våra sovmorgnar.


Det blir en rejäl altan, ca 40 kvm, men man nog aldrig bygga en för stor sådan. Det blir ju ett extra rum till en liten stuga.


När helgen var över hade drygt 1/3 av däcket kommit på.

Eje bygger trapp med sittyta runt verandan. Lite pyssel att få till det som frun i huset vill.


Frun själv har däremot inte gjort många knop. Årets förkylning slog till med råge så jag har sovit och slöat mest hela tiden. Någon vidare mormor har jag inte orkat vara, framför allt inte åt det lilla kvicksilvret. Det äldre barnet hade inget emot att hålla mormor sällskap framför en film på tv'n. Nåja, mat och fika har jag bidragit med, alltid nåt.

Klämdag i all ära men lite jobb hemifrån hann både jag och Lotta med. Båda går vi i rekryteringstider så jag passade på att ha en anställningsintervju via Skype. Mycket praktiskt med modern teknik och glasverandan är ett bra ställe att arbeta på tycker både jag och käre maken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar